Den Mystiske Mona Lisa

Mens malingen tørker og malearmen hviler seg leter jeg blandt stoffbitene mine etter det perfekte tilbehøret for den sofistikerte Mona Lisa. 

Mona Lisa ropte etter meg på et loppemarked - "ta meg med, ta meg med". Så gjorde jeg det, men glemte henne siden i hjørnet i kjelleren.  Hun visket til meg fra tid til annen, men jeg overhørte maset hennes.  Nå syntes jeg hun hadde ventet lenge nok og lot henne få komme til orde.  Hun ga meg øyeblikkelig beskjed om at hun ikke ville bli hengt (på veggen altså...) - så da må jeg vel finne på noe annet for henne da.


Jeg fikk medfølelse med henne der hun sto i hjørnet og tagg og ba om en bedre tilværelse. 

Hun skal nok få komme ut av sin firkantede og innrammede tilværelse.  Hun skal få nytt tilbehør som seg hør og bør en dame som henne, og kanskje ende sine dager i en deilig myk sofa? 

Jeg innbiller meg at Mona Lisa ville blitt fornøyd med et av disse stoffene, selv om hun nok ville brukt dem til ny kjole. 



Vi får se hva det blir til - dere skal nok få se bilde av resultatet. 

Kommentarer

  1. He , he..
    jeg tror også Mona Lisa blir veldig fornøyd med så flotte stoff.
    Du skal se at når hun ender som en vakker pute, og noen lener seg kilent mot henne, begynner hun å fnise *s* - så får omgivelsene se er frigjort Mona Lisa.
    Lykke til - Liv

    SvarSlett
  2. Mona Lisa fortjener å komme til heder og verdighet igjen :-) Blir spennende å se det ferdige resultatet :-)

    Ønsker deg en fin kveld !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  3. Jeg venter i spenning på resultatet av en "gjenbrukt" Mona Lisa.

    SvarSlett
  4. Ja, hvor fint.
    Jeg har også lavet en pude med Mona Lisa for år tilbage.
    Jeg vil prøve at finde et billede frem.

    Hilsen Kirsten

    SvarSlett

Legg inn en kommentar